6 JULY 2017.Aung Aung Myint shared a post to your Timeline.
Comment
· “
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန (အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑) ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအေပၚ သေဘာထားႏွင့္
အ႒မတန္းသမိုင္းဘာသာရပ္၌ ေဖာ္ထားေသာ သမိုင္းအမွား ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအား
ကန္႔ကြက္၊ ရွံဳ႕ခ်၊ ေတာင္းဆိုေသာ ေၾကျငာခ်က္ ”
ေၾကညာခ်က္အမွတ္ - ၁၀ /၂၀၁၇ ေန႔စြဲ - ၄ / ၇ / ၂၀၁၇
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနမွ ဦးစီးေသာ ၂၀၁၇ခုနစ္၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ (အဆင့္ျမင့္ပညာက႑) ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ မ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးကို (၂၄.၆.၂၀၁၇ မွ ၂၅.၆.၂၀၁၇) ရက္ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့ေပသည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ အဆင့္ျမင့္ပညာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးဌာန အရာရွိႀကီးမ်ားပါဝင္ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္ဟု သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကြန္ရက္ (NNER) ဆရာမ်ားသမဂၢ စသည့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပါဝင္တက္ေရာက္ခြင့္ မရေပ။
ေဆြးေႏြးသည့္ေခါင္းစဥ္မွာ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ား ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ေရး ဟု သိရေပသည္။ အဆိုပါေဆြးေႏြးခ်က္ စာတမ္းမွ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုေပသည္။
၁။ စာတမ္း၏နိဒါန္းတြင္ “ ပညာေရးသည္ လူမႈေရးဆိုင္ရာ အဆင့္ဆင့္တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈ(Social Mobility) အတြက္ အဓိကေဖာ္ေဆာင္ ေပးထားသကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ိဳးသား စည္းလံုး ညီညႊတ္ေရးႏွင့္ ေရရွည္ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတို႔အတြက္ အဓိကအုတ္ျမစ္ျဖစ္ပါသည္ ” ဟုေဖာ္ျပထားေပ သည္။
ဤေဖာ္ျပခ်က္သည္ပညာေရး၏ ေယဘုယ်သေဘာတရားကို ေဖာ္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဤရည္ ရြယ္ခ်က္အား ၿပီးေျမာက္ေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးမည့္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကုိ ေဖာ္ျပရန္ ပ်က္ ကြက္ခဲ့သည္။ ဗ.က.သမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ မူငါးခ်က္တြင္ ဒီမိုကေရစီပညာေရး ေအာင္ျမင္စြာေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရး အတြက္ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရး၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေသာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္က်င့္သံုးေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရး၊ အျခားအင္အားႀကီး ႏုိင္ငံမ်ားအေပၚ အမွီအခိုကင္းေသာ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရး ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစေသာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေနမ်ားရွိမွသာ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေပ သည္။
၄င္းအျပင္ စာတမ္းတေနရာ၌ေဖာ္ျပထားေသာ “ အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢမ်ား ႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ ပဋိညာဥ္စာတမ္းႏွင့္အညီ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ လႈပ္ရွားခြင့္ရရွိေရး ေဖာ္ျပပါရွိသည္” ဟုဆိုေသာ သေဘာထားသည္ ဗမာျပည္ေက်ာင္းသား သမဂၢဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အႏွစ္(၇၀) သမိုင္း၌ မည္သည့္ပဋိညာဥ္ ဝန္ခံခ်က္ေအာက္၌ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ရ သည္ဟူ၍ မရွိခဲ့။ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီ အစိုးရသည္ပင္လွ်င္ ပဋိညာဥ္ဝန္ခံခ်က္ျဖင့္ သမဂၢဖြဲ႔စည္းသည္ဟူ၍ မရွိခဲ့ေပ။
ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲစာတမ္းပါအခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ဆက္လက္ေလ့လာၾကည္႔လွ်င္-
(၁) တကၠသိုလ္ျပင္ပတြင္ ေဟာေျပာပြဲမ်ားျပဳလုပ္က်င္းပမည္ဆိုပါက မျပဳလုပ္မီ ေက်ာင္းသား သမဂၢမွ တကၠသိုလ္ေကာင္စီထံ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မလိုက္နာပါက အျပစ္ရွိသူ အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။
(၂) ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း ဥပေဒမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္၏ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္၏ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒ မ်ားႏွင့္ သေဘာထားကြဲလႊဲမႈရွိပါက ဥပေဒ အရ ပယ္ဖ်က္မည္ျဖစ္သည္။
(၃) ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုင္ရာသေဘာတူအတည္ျပဳခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုးထားေသာ ဖြဲ႔စည္း စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းမ်ား အေထြေထြညီလာခံက်င္းပ၍ အတည္ျပဳခ်က္ရယူရမည္။
(၄) ေက်ာင္းသားအားလံုးသည္ သမဂၢအဖြဲ႔ဝင္မ်ားျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကိစၥတြင္ ေရွာင္ ဖယ္မေနရပါ။ သို႔ေသာ္ အစိုးရ၏ လက္ရွိမူဝါဒမ်ားအရ ေက်ာင္းသားသမဂၢသို႔ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ ဝင္ေရာက္ေနသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားေပသည္။ အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအားလံုးအား အႏွစ္ခ်ဳပ္ရမည္ဆုိလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေျခခံဒီမိုကေရစီ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို လုံးဝရိုက္ခ်ိဳး ဖ်က္ဆီးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရႏွင့္ ဖဆပလအစိုးရတို႔ ထက္ပင္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေသာဖိႏွိပ္မႈဟု ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ မွတ္ခ်က္ျပဳလိုေပသည္။ NLD အစိုးရ ၏ မွားယြင္းေသာ ပညာေရးေပၚလစီအား စစ္အာဏာရွင္အုပ္စုကသာ ေကာင္းခ်ီးေထာပနာျပဳကာ လႈိက္ လႈိက္လွဲလွဲ လက္ခံလိမ့္မည္သာျဖစ္မည္။
၂။ အဘယ္ေၾကာင့္ စစ္အုပ္စုက ေထာက္ခံမည္နည္း။
လက္ရွိအစိုးရက အတည္ျပဳသင္ၾကားေနေသာ အေျခခံပညာအဆင့္ သမိုင္းသင္ရိုးမ်ားကို ၾကည့္ လွ်င္ စစ္အုပ္စုအလိုက်သာျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေပသည္။ (က) တတိယတန္း သမိုင္းသင္ရိုးတြင္ အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္သား၊ ဘုရင့္ေနာင္၊အေလာင္း ဘုရား၊ မဟာဗႏၶဳလ၊ စေသာ စစ္ဘုရင္မ်ား၏ အေၾကာင္းကိုသာ အေလးထားေဖာ္ျပျခင္း။ (ခ) စတုတၳတန္းသမိုင္းသင္ရိုးတြင္ သမိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္မ်ားကို ေမွးမွိန္ၿပီး လူပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာ အခန္းက႑မ်ားကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ထားျခင္း။ (ဂ) ပဥၥမတန္းတြင္ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဆဌမတန္းတြင္ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ သတၱမတန္းတြင္ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဟူ၍ တခမ္းတနားျမန္မာလူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒကို ဖြင့္ဆို အသက္သြင္းထားျခင္း။ (ဃ) အ႒မတန္းသမိုင္းသင္ရိုးတြင္ မဆလေခတ္သမိုင္းအျမင္ကို ဆက္လက္စြဲကိုင္ၿပီး ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္သာ ကယ္တင္ရွင္ဟုလည္းေကာင္း၊ စစ္အာဏာသိမ္းမႈမ်ားမွာ တရားမွ်တ မွန္ကန္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးအသီးသီး၊ ျပည္သူတို႔၏ စစ္အုပ္စုဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားအား ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထား ေပသည္။ အဆိုပါေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္တို႔အား မွားယြင္းေသာ သမိုင္း အျမင္ တပ္ဆင္ေပးရာေရာက္ေပသည္။ သမိုင္းကို ျပည္သူတို႔ကသာ ဖန္တီးေပသည္။ ေခါင္း ေဆာင္မ်ား ဧကရာဇ္မ်ားက ဖန္တီးသည္မဟုတ္။ သမိုင္းကို ပို႔ခ်သည္မွာ သမိုင္း၏ ျဖစ္ေပၚတိုး တက္မႈ (Development ) ကိုျမင္ေအာင္ သင္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္။ သမိုင္းသင္ရိုးသည္ အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးယႏၱရားမျဖစ္ေစရေပ။
၃။ အထက္ေဖာ္ျပပါ NLDအစိုးရ ပညာေရးဌာန၏ ပညာေရးသေဘာထားႏွင့္ လုပ္ရပ္ မ်ားသည္ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢသမိုင္းႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုအား ႀကီးစြာေသာ သစၥာ ေဖာက္မႈသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤအေျခအေနအၾကပ္အတည္းမွ လြတ္ေျမာက္လိုပါက NLD အစိုးရအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသား ထုႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအား အေျခမျပဳဘဲ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ သေဘာထား မ်ားအား ျခြင္းခ်က္ မရွိ ျပန္လည္႐ုတ္သိမ္းရေပမည္။ ထိုသို႔ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းျခင္းမ်ား မေဆာင္ရြက္ပါက ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား သည္ NLD အစိုးရ၏ တာ၀န္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဗ.က.သ မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေလးနက္စြာ သတိေပးလိုက္ပါသည္။ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေအာက္ပါေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားအား ေလးနက္စြာ ေတာင္းဆို လိုက္သည္။ (၁) ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန (အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑) ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားကိစၥရပ္မ်ား ဖြဲ႕ စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးစာတမ္းအား ရုပ္သိမ္းပယ္ဖ်က္ေပးရန္။ (၂) အေျခခံပညာ သမိုင္းဖတ္စာအုပ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္သည့္ သမိုင္းအျမင္ႏွင့္ ေကာက္ခ်က္မ်ားအား အျမန္ဆံုးျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး အခ်က္အလက္မွန္မ်ား အတိုင္း သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးရန္။ ေက်ာင္းသားျပည္သူတို႔၏ အေရးေတာ္ပံုမ်ားအား ရႈံ႕ခ်ျပစ္တင္ၿပီး စစ္အုပ္စု၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အမႊန္းတင္ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားအားလံုး ဖ်က္သိမ္းေပးရန္။ ေက်ာင္းသားထုတရပ္လံုး ေသြးစည္းညီညြတ္ၾက။
ဗ.က.သ မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနမွ ဦးစီးေသာ ၂၀၁၇ခုနစ္၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ (အဆင့္ျမင့္ပညာက႑) ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ မ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးကို (၂၄.၆.၂၀၁၇ မွ ၂၅.၆.၂၀၁၇) ရက္ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့ေပသည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ အဆင့္ျမင့္ပညာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးဌာန အရာရွိႀကီးမ်ားပါဝင္ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္ဟု သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကြန္ရက္ (NNER) ဆရာမ်ားသမဂၢ စသည့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပါဝင္တက္ေရာက္ခြင့္ မရေပ။
ေဆြးေႏြးသည့္ေခါင္းစဥ္မွာ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ား ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ေရး ဟု သိရေပသည္။ အဆိုပါေဆြးေႏြးခ်က္ စာတမ္းမွ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုေပသည္။
၁။ စာတမ္း၏နိဒါန္းတြင္ “ ပညာေရးသည္ လူမႈေရးဆိုင္ရာ အဆင့္ဆင့္တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈ(Social Mobility) အတြက္ အဓိကေဖာ္ေဆာင္ ေပးထားသကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ိဳးသား စည္းလံုး ညီညႊတ္ေရးႏွင့္ ေရရွည္ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတို႔အတြက္ အဓိကအုတ္ျမစ္ျဖစ္ပါသည္ ” ဟုေဖာ္ျပထားေပ သည္။
ဤေဖာ္ျပခ်က္သည္ပညာေရး၏ ေယဘုယ်သေဘာတရားကို ေဖာ္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဤရည္ ရြယ္ခ်က္အား ၿပီးေျမာက္ေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးမည့္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကုိ ေဖာ္ျပရန္ ပ်က္ ကြက္ခဲ့သည္။ ဗ.က.သမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ မူငါးခ်က္တြင္ ဒီမိုကေရစီပညာေရး ေအာင္ျမင္စြာေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရး အတြက္ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရး၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေသာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္က်င့္သံုးေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရး၊ အျခားအင္အားႀကီး ႏုိင္ငံမ်ားအေပၚ အမွီအခိုကင္းေသာ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရး ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစေသာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေနမ်ားရွိမွသာ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေပ သည္။
၄င္းအျပင္ စာတမ္းတေနရာ၌ေဖာ္ျပထားေသာ “ အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢမ်ား ႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ ပဋိညာဥ္စာတမ္းႏွင့္အညီ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ လႈပ္ရွားခြင့္ရရွိေရး ေဖာ္ျပပါရွိသည္” ဟုဆိုေသာ သေဘာထားသည္ ဗမာျပည္ေက်ာင္းသား သမဂၢဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အႏွစ္(၇၀) သမိုင္း၌ မည္သည့္ပဋိညာဥ္ ဝန္ခံခ်က္ေအာက္၌ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ရ သည္ဟူ၍ မရွိခဲ့။ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီ အစိုးရသည္ပင္လွ်င္ ပဋိညာဥ္ဝန္ခံခ်က္ျဖင့္ သမဂၢဖြဲ႔စည္းသည္ဟူ၍ မရွိခဲ့ေပ။
ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲစာတမ္းပါအခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ဆက္လက္ေလ့လာၾကည္႔လွ်င္-
(၁) တကၠသိုလ္ျပင္ပတြင္ ေဟာေျပာပြဲမ်ားျပဳလုပ္က်င္းပမည္ဆိုပါက မျပဳလုပ္မီ ေက်ာင္းသား သမဂၢမွ တကၠသိုလ္ေကာင္စီထံ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မလိုက္နာပါက အျပစ္ရွိသူ အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။
(၂) ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း ဥပေဒမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္၏ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္၏ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒ မ်ားႏွင့္ သေဘာထားကြဲလႊဲမႈရွိပါက ဥပေဒ အရ ပယ္ဖ်က္မည္ျဖစ္သည္။
(၃) ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုင္ရာသေဘာတူအတည္ျပဳခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုးထားေသာ ဖြဲ႔စည္း စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းမ်ား အေထြေထြညီလာခံက်င္းပ၍ အတည္ျပဳခ်က္ရယူရမည္။
(၄) ေက်ာင္းသားအားလံုးသည္ သမဂၢအဖြဲ႔ဝင္မ်ားျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကိစၥတြင္ ေရွာင္ ဖယ္မေနရပါ။ သို႔ေသာ္ အစိုးရ၏ လက္ရွိမူဝါဒမ်ားအရ ေက်ာင္းသားသမဂၢသို႔ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ ဝင္ေရာက္ေနသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားေပသည္။ အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအားလံုးအား အႏွစ္ခ်ဳပ္ရမည္ဆုိလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေျခခံဒီမိုကေရစီ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို လုံးဝရိုက္ခ်ိဳး ဖ်က္ဆီးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရႏွင့္ ဖဆပလအစိုးရတို႔ ထက္ပင္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေသာဖိႏွိပ္မႈဟု ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ မွတ္ခ်က္ျပဳလိုေပသည္။ NLD အစိုးရ ၏ မွားယြင္းေသာ ပညာေရးေပၚလစီအား စစ္အာဏာရွင္အုပ္စုကသာ ေကာင္းခ်ီးေထာပနာျပဳကာ လႈိက္ လႈိက္လွဲလွဲ လက္ခံလိမ့္မည္သာျဖစ္မည္။
၂။ အဘယ္ေၾကာင့္ စစ္အုပ္စုက ေထာက္ခံမည္နည္း။
လက္ရွိအစိုးရက အတည္ျပဳသင္ၾကားေနေသာ အေျခခံပညာအဆင့္ သမိုင္းသင္ရိုးမ်ားကို ၾကည့္ လွ်င္ စစ္အုပ္စုအလိုက်သာျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေပသည္။ (က) တတိယတန္း သမိုင္းသင္ရိုးတြင္ အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္သား၊ ဘုရင့္ေနာင္၊အေလာင္း ဘုရား၊ မဟာဗႏၶဳလ၊ စေသာ စစ္ဘုရင္မ်ား၏ အေၾကာင္းကိုသာ အေလးထားေဖာ္ျပျခင္း။ (ခ) စတုတၳတန္းသမိုင္းသင္ရိုးတြင္ သမိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္မ်ားကို ေမွးမွိန္ၿပီး လူပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာ အခန္းက႑မ်ားကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ထားျခင္း။ (ဂ) ပဥၥမတန္းတြင္ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဆဌမတန္းတြင္ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ သတၱမတန္းတြင္ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဟူ၍ တခမ္းတနားျမန္မာလူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒကို ဖြင့္ဆို အသက္သြင္းထားျခင္း။ (ဃ) အ႒မတန္းသမိုင္းသင္ရိုးတြင္ မဆလေခတ္သမိုင္းအျမင္ကို ဆက္လက္စြဲကိုင္ၿပီး ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္သာ ကယ္တင္ရွင္ဟုလည္းေကာင္း၊ စစ္အာဏာသိမ္းမႈမ်ားမွာ တရားမွ်တ မွန္ကန္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးအသီးသီး၊ ျပည္သူတို႔၏ စစ္အုပ္စုဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားအား ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထား ေပသည္။ အဆိုပါေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္တို႔အား မွားယြင္းေသာ သမိုင္း အျမင္ တပ္ဆင္ေပးရာေရာက္ေပသည္။ သမိုင္းကို ျပည္သူတို႔ကသာ ဖန္တီးေပသည္။ ေခါင္း ေဆာင္မ်ား ဧကရာဇ္မ်ားက ဖန္တီးသည္မဟုတ္။ သမိုင္းကို ပို႔ခ်သည္မွာ သမိုင္း၏ ျဖစ္ေပၚတိုး တက္မႈ (Development ) ကိုျမင္ေအာင္ သင္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္။ သမိုင္းသင္ရိုးသည္ အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးယႏၱရားမျဖစ္ေစရေပ။
၃။ အထက္ေဖာ္ျပပါ NLDအစိုးရ ပညာေရးဌာန၏ ပညာေရးသေဘာထားႏွင့္ လုပ္ရပ္ မ်ားသည္ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢသမိုင္းႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုအား ႀကီးစြာေသာ သစၥာ ေဖာက္မႈသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤအေျခအေနအၾကပ္အတည္းမွ လြတ္ေျမာက္လိုပါက NLD အစိုးရအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသား ထုႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအား အေျခမျပဳဘဲ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ သေဘာထား မ်ားအား ျခြင္းခ်က္ မရွိ ျပန္လည္႐ုတ္သိမ္းရေပမည္။ ထိုသို႔ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းျခင္းမ်ား မေဆာင္ရြက္ပါက ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား သည္ NLD အစိုးရ၏ တာ၀န္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဗ.က.သ မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေလးနက္စြာ သတိေပးလိုက္ပါသည္။ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေအာက္ပါေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားအား ေလးနက္စြာ ေတာင္းဆို လိုက္သည္။ (၁) ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန (အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑) ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားကိစၥရပ္မ်ား ဖြဲ႕ စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးစာတမ္းအား ရုပ္သိမ္းပယ္ဖ်က္ေပးရန္။ (၂) အေျခခံပညာ သမိုင္းဖတ္စာအုပ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္သည့္ သမိုင္းအျမင္ႏွင့္ ေကာက္ခ်က္မ်ားအား အျမန္ဆံုးျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး အခ်က္အလက္မွန္မ်ား အတိုင္း သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးရန္။ ေက်ာင္းသားျပည္သူတို႔၏ အေရးေတာ္ပံုမ်ားအား ရႈံ႕ခ်ျပစ္တင္ၿပီး စစ္အုပ္စု၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အမႊန္းတင္ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားအားလံုး ဖ်က္သိမ္းေပးရန္။ ေက်ာင္းသားထုတရပ္လံုး ေသြးစည္းညီညြတ္ၾက။
ဗ.က.သ မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
No comments:
Post a Comment